Veelgestelde vragen

Wat is Slimm€nergie

Slimm€nergie is een bedrijf, dat er voor zorgt dat deelnemers jaarlijks bij de voor hen goedkoopste energieleverancier worden aangesloten.
Slimm€nergie neemt het beheer van jouw energiecontract uit handen. Jaar in, jaar uit zorgen wij er voor, dat je wordt aangesloten bij de goedkoopste energieleveancier. Wij kijken naar jouw woonsituatie en verbruik. Op basis daarvan selecteren we het energiecontract, dat voor jou het grootste financiële voordeel oplevert. Daarnaast bewaken wij de einddatum van het energiecontract, zodat je zonder boete het jaar daarop weer het voor jou goedkoopste energiecontract kunnen verzorgen. Daardoor voorkom je hogere verlengingstarieven en bespraar je ieder jaar opnieuwe veel geld.
Wij staan voor gemak en ontzorging. Dat is ons uitgangspunt en daarom hebben wij alles zo ingericht om jou als deelnemer het beste te helpen en je elk jaar bij de voor jou goedkoopste energieleverancier onder te brengen.
De dienst van Slimm€nergie kost € 29,50 per jaar. Die kosten zijn een fractie van je jaarlijkse besparing.
Omdat je Je zult nog steeds contact onderhouden met de energieleverancier. Dat begint vaak bij het doorgeven van uw meterstanden. Dit doe je direct bij jouw energieleverancier. Vaak krijgt je ook een persoonlijke pagina. Wilt je jouw voorschotbedrag aanpassen of wilt je een betalingsregeling treffen dan dien je dit af te stemmen met de energieleverancier die wij voor jou gekozen hebben.
Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, werken we met automatisch incasso. Zodoende hoef jij niets extra's te doen, nadat jij je hebt aangemeld. En dat hoef je dus maar één keer te doen!
Als je hebt aangegeven, dat je zonnepanelen hebt, geven wij dat door aan je nieuwe energieleverancier, zodat die de door jou opgewekte stroom kan verrekenen. Is dat nog niet bij ons bekend, stuur ons dan een e-mail om door te geven per wanneer je zonnepanelen hebt.

Dienst van Slimm€nergie

Slimm€nergie kijkt naar jouw situatie en wat energieleveranciers aanbieden. We kijken naar het moment van overstappen en welke energieleverancier op dat moment de voor jou goedkoopste energieleverancier is.
Omdat energieleveranciers meestal hun tarieven na één jaar verhogen, switchen wij jou in principe elk jaar naar een andere energieleverancier. Tenzij je eneregieleverancier van dat moment de goedkoopste blijkt, natuurlijk.
Wij regelen elk jaar de overstap. Dat betekent dat wij een leverancier voor jou kiezen en vooraf geen voorstel sturen. Je krijgt bericht, zodra wij de overstap hebben geregeld. Op ieder contract dat wij voor jou afsluiten, zit overigens 14 dagen wettelijke bedenktijd. Mocht je het dus niet eens zijn met het contract, dan kan je gebruik maken van deze bedenktijd en doe je dat niet, dan gaat het nieuwe contract automatisch in.
Als jij een langlopend contract hebt, zal de energieleverancier een boete in rekening willen brengen. De hoogte daarvan is door de Authoriteit Consument en Markt (ACM) vastgesteld. Uiteraard willen wij niet dat jij onnodig kosten maakt. Om te voorkomen dat je een boete krijgt, zorgen wij ervoor dat jij pas bij een nieuwe leverancier wordt aangesloten, nadat jouw contract afloopt.
Slimm€nergie kiest voor jou een energieleverancier.
In dat geval heb je 14 dagen de tijd om het energiecontract te annuleren bij die energieleverancier. Vervolgens zal Slimm€nergie voor jou een nieuw energiecontract selecteren bij een andere energieleverancier.
Ja, wanneer er iets is veranderd in de samenstelling van je huishouden, verandert ook het energieverbruik. Geef dit dus aan ons door, dan houden we daar rekening mee. 
Wij willen een bijdrage leveren aan verlaging van CO2 aan de atmosfeer. Daarom bieden we uitsluitend groene stroom aan.
Ja, alleen is het aantal leveranciers dat groen gas aanbiedt helaas nog erg beperkt.
Ja en nee. Als de op dat moment voor jou goedkoopste leverancier dat aanbiedt is dat geen probleem. Voor alle andere leveranciers geldt dat zij groene stroom aanbieden volgens de internationaal vastgestelde normen.
Dit kan twee verschillende oorzaken hebben: 1. Ander jaarlijks verbruik als uitgangspunt Een maandelijks voorschotbedrag wordt altijd bepaald op basis van het bij de energieleverancier bekende jaarverbruik. Het kan zijn dat je nieuwe leverancier op basis van een ander verbruik het voorschotbedrag berekend. Vaak is dit een gemiddeld verbruik van de afgelopen vijf jaar. Omdat je nu elk jaar overstapt, moet je die gegevens zelf doorgeven aan de energieleverancier. Je kunt het voorschotbedrag overigens altijd aanpassen in overleg met je energieleverancier. 2. Welkomstkorting is niet verrekend in het maandelijkse voorschotbedrag Vaak ontvang je een (welkomst)korting van de nieuwe leverancier, die echter pas aan het einde van de contract periode wordt verrekend. Dit wordt door de leverancier dan niet meegenomen in het voorschotbedrag. Slimm€energie rekent deze korting natuurlijk wél mee in het bepalen voor de voor jou goedkoopste energieleverancier. Je kunt in overleg met je energielverancier wel je voorschotbedrag verlagen, dan verrekent de leverancier het aan het eind van je contract.

Aanmelden

Aanmelden is heel eenvoudig. Klik hier als je onze dienst wilt afnemen. Vervolgens doorloopt je enkele eenvoudige stappen en zorgen wij er voor, dat je jaarlijks wordt overgezet naar de voor jou goedkoopste energieleverancier.

Afmelden

Je kunt je deelname altijd, maar uiterlijk een maand voor het eind van je leveringscontract schriftelijk of per email opzeggen. Je deelnamebedrag wordt echter niet gerestitueerd.

Gegevens aanpassen

Wanneer je naar je persoonlijke account gaat, kun je daarop inloggen om jouw gegevens in te zien en wijzigingen door te voeren. Dat is erg belangrijk bij bijvoorbeelde een verhuizing. Heb je een nieuw adres? Vergeet dan niet je persoonlijke gegevens te wijzigen. Je kan via jouw persoonlijke pagina o.a. de volgende gegevens wijzigen: je adres en woonplaats, je e-mail adres, telefoonnummer, enzovoort. 
Je kan je e-mailadres wijzigen in 'Mijn Slimm€nergie' onder het tabblad mijn gegevens.
Je kunt je te allen tijde afmelden voor dienst van Slimm€energie. Als je nog een energiecontract hebt lopen, kun je vanaf de einddatum van dat contract weer overstappen naar een andere leverancier, maar dat moet je dan zelf regelen. Slimm€nergie is niet verantwoordelijk voor een eventuele opzegvergoeding of het mislopen van een korting door vroegtijdige opzegging van het contract.

Klantenservice

Voor vragen over de dienstverlening van Slimm€nergie kun je mailen naar klantenservice@slimmenergie.nl . Voor vragen over je energielevering, betalingen of bijvoorbeeld je voorschot, kun je contact opnemen met je energieleverancier.
Slimm€energie streeft naar de hoogst mogelijke kwaliteit dienstverlening. Als je desondanks klachten hebt, laat dat ons dat dan weten, zodat we er van kunnen leren en onze dienstverlening aanpassen.
Wij streven er naar vragen, verzoeken en klachten per email of telefoon binnen één werkdag te beantwoorden, uitzonderingen daargelaten. Schriftelijk ingediende vragen, verzoeken en klachten kosten wat meer tijd in verband met de verzending.

De overstap

Zodra je overgezet wordt, krijg je van je nieuwe leverancier een voorschotnota. Ook krijg je een eindafrekening van je oude leverancier.
Er kunnen een paar redenen zijn, waarom je nieuwe voorschot hoger is dan je oude. 1) je nieuwe leveringstarieven zijn hoger. Energieprijzen kunnen immers dalen, maar ook stijgen. Vergelijk daaroms altijd even je nieuwe en je oude tarieven. 2) De energiebelasting is verhoogd en dit was nog niet vewerkt in je oude voorschotbedrag. 3) Je nieuwe leverancier gaat uit van een hoger verbruik dan je oude. Dat kan, omdat je nieuwe leverancier uitgaat van het zgn. standaard jaar verbruik dat 'past' bij jouw woning en dat kan hoger (of lager) zijn dan je werkelijke verbruik. Het kan zijn dat je bij je aanmelding niet je werkelijke verbruik hebt opgegeven. Kijk daarom ook even naar je oude, werkelijke verbruik. Vraag je nieuwe leverancier op basis daarvan eventueel om je voorschot te verlagen. Maar hoe dan ook, met Slimm€nergie heb je altijd de goedkoopste leverancier van het moment!

Wij helpen je graag

Klantenservice

Slimm€nergie staat voor gemak. Wij zijn er om jou te ontzorgen. Dus als je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.

 

klantenservice@slimmenergie.nl

085-1302179

Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 9.00 – 21.00

Stel direct jouw vraag

Onze klantenservice staat voor jou klaar. Laat je e-mailadres achter en stel je vraag. Jouw vraag wordt direct in behandeling genomen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

Je hoeft je oude contract niet op te zeggen. Slimm€nergie regelt alles voor je.
Aan het einde van jouw energiecontract zorgt Slimm€nergie ervoor dat je automatisch overgaat naar een nieuw contract. Uiteraard tegen de laagste energietarieven!
Je betaalt altijd in maandtermijnen vooruit voor de energierekening die je jaarlijks ontvangt. Dit maandelijkse bedrag is het voorschotbedrag. De nieuwe leverancier bepaalt het voorschotbedrag op basis van het verbruik in het verleden op het adres waar de energie wordt geleverd.